A weboldalad sikere gyakran a részleteken múlik. Bízz bennem, ezek a kis dolgok sokszor észrevétlenül állják útját a látogatók növekedésének. Talán olyan hibák is akadnak, amelyekről még csak nem is sejted, hogy hátráltatnak. Vizsgáljuk meg azokat a gyakori dolgokat, amik könnyedén befolyásolják a weboldalad sikerét.
Amikor a weboldal csak nagyítóval böngészhető…
A tipográfia és az interaktív elemek használata két alapvető tényező, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül. Ezek teszik lehetővé a könnyed navigációt és olvashatóságot, emiatt nélkülük a webes élmény drámaian csökkenhet. Az apró betűtípus és a kis méretű gombok bosszantóak a felhasználók számára. Személyes tapasztalat alapján, az ujjaink gyakran mellé kattintanak, vagy nem találják a számukra fontos tartalmat az első próbálkozásra. A kicsi szövegek, apró kompomensek gyakran rendszertelenséget sugallnak, mintha csak egyes funkciók egy labirintus mélyén rejtőznének. Erről a Sybell oldalán további hasznos tanácsokat olvashatsz.
Ha javítani kívánsz ezen, az elemeket legalább 48 x 48 pixeles méretben tervezd, és ne feledkezzünk meg a gombok körüli 10 mm-es margóról. Az olvashatóság érdekében érdemes minimum 16 px-es betűméretet használni, 1,5-es sorközzel.
Túlzottan sok vizuális inger
Emlékszel még a kétezres évek weboldalára? Azokra az oldalakra, ahol minden villogott és zenélt? Abban az időben úgy tűnt, az extravagáns weboldal a menő. A felhasználók egy idő után belefáradtak a káoszba, és egy letisztult, egyszerűbb megjelenést kezdtek előnyben részesíteni. A weboldalak használatának élménye így vált pihentetőbbé, a közönség pedig inkább az átláthatóbb oldalakat kezdte keresni.
Ez nem jelenti azt, hogy mellőzni kell a vizuális elemeket, de érdemes mérlegelni a mennyiséget. Ügyelj, hogy ne vonják el a figyelmet a tartalom lényegéről. Talán irányadó lehet, hogy egy-két animáció színesíti az oldalt, de csak akkor, ha nem vesznek el benne az olvasók.
Amikor nem hagyod böngészni a látogatót
Emlékszel, amikor egy weboldalon böngésztél, és minden egyes kattintásnál felbukkant valamilyen zavaró pop-up? Nagyon bosszantó, igaz? A tapasztalat azt mutatja, hogy a túl sok felugró ablak inkább elijeszti a látogatókat, mintsem a kívánt célt érné el. Egyes weboldal tulajdonosok még mindig úgy hiszik, hogy ez a legjobb módszer arra, hogy több ügyfelet szerezzenek. Pedig ez tévedés!
Persze léteznek olyan pontok, ahol egy-egy pop-up szinte aranyat érhet. A kilépés előtt adott kedvezmény, vagy egy feliratkozási lehetőség valóban fokozhatja a felhasználói aktivitást. De mindezt banális felugró ablakokkal zavarni nem túl szerencsés. Mindig tartsd szem előtt: a felhasználói élmény kulcsfontosságú.